עובדים משתפים
עובדי תבל מטרו מספרים על העבודה הייחודית בתבל, ומתארים את הדרך שעשו מאז שהתחילו את עבודתם והשאיפות לעתיד;
לנה נזרנקו, בוחנת, מחלקת נהגים
מה אני עושה בתבל?
התחלתי את דרכי בתפקיד נהגת רכבת קלה ולאחר כחצי שנה סיימתי קורס מדריכים והתחלתי להדריך נהגים חדשים שהגיעו לחברה. תפקיד שדרש ממני אחריות רבה על הכשרת דור העתיד של הנהגים שלנו, במקביל לשירות הקבוע, בסטנדרטים גבוהים לנוסעים שלנו.
היום אני כבר בתפקיד של בוחנת, כך שמעבר להדרכה של נהגים חדשים אני גם בוחנת אותם בטסטים, רגע לפני שמקבלים את רשיון הנהיגה הייחודי שלנו ממשרד התחבורה.
מה הביא אותי לתפקיד הזה?
בעבר הייתי נהגת רכבת קלה באוקראינה, ארץ הולדתי ואהבתי את זה מאוד. זה כיף למצוא את עצמי אחרי כמעט 20 שנה בתפקיד זהה שאני כל כך אוהבת, פה בארץ.
מה אני הכי אוהבת בתפקיד? מה מאתגר אותי?
אני מאוד אוהבת להדריך נהגים חדשים, זה גם מאתגר אותי באותה מידה כי יש לזה אחריות כבדה – לבחור את הנהגים העתידיים שלנו. אבל זה נותן לי תחושת הצלחה ושמחה.
אני באופן כללי אוהבת את מה שאני עושה פה, ולכן הבאתי לחברה גם את הבת שלי והיא היום עובדת כבקרית בחדר הבקרה שלנו בתבל.
איפה אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים?
בגלל שהקו חדש ועוד מתפתח אני רואה את עצמי צומחת וממשיכה להתקדם לתפקידים בכירים יותר.
שלום קדוש, מנהל משמרת, חדר בקרה
מה אני עושה בתבל?
התחלתי את דרכי בתפקיד בקר דיפו, שזה אומר אחריות מלאה על כל תנועת הרכבות בדיפו (מתחם תפעול הרכבות).
כלומר, להוציא רכבות לשירות מסחרי בבוקר ולהחנות אותם בסיום היום, לדאוג לשטיפה שלהן, ניטור ובקרה של תקלות, בניית מסלולים לכניסה ויציאה של רכבות לטובת תחזוקה שוטפת ועוד.
לאחר כמה חודשים קודמתי לתפקיד של מנהל משמרת בחדר הבקרה שלנו. במסגרת התפקיד אני אחראי על הפעילות של כל צוות הבקרים בזמן משמרת.
אנחנו בחדר הבקרה אחראים על האופרציה התפעולית שדואגת לכך שמרגע שנוסע הגיע לתחנה הוא לא ימתין יותר מ 5/6 דקות עד שיעלה על הרכבת. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד מול מחלקת הנהגים שלנו וזה המפתח להצלחה.
מה הביא אותי לתפקיד הזה?
לאחר שנים שעבדתי בנתב"ג חיפשתי תפקיד בתחום התעשייה וניהול, איכשהו נחשפתי לחברת תבל, הגשתי מועמדות ומאז אני פה.
כנראה שיש קסם מיוחד בעולם התחבורה שקשה להתנתק ממנו.
מה אני הכי אוהב בתפקיד? מה מאתגר אותי?
כשיש לנו אירוע משברי כמו חפץ חשוד, תקלה שעוצרת את תנועת הרכבות וכו' – צוות חדר הבקרה נדרש לטפל באירוע. אני מאוד אוהב את השקט שלאחר הסערה כשאירוע כזה מסתיים בהצלחה.
האתגר המרכזי הוא שאנחנו עובדים מול המון ממשקים וגורמים בחברה ומחוצה לה, הצורך לסנכרן ביניהם זה לא פשוט, אבל כשמצליחים – הסיפוק הוא גדול.
אבל הכי חשוב – זאת חברה חדשה, שעדיין מעצבת את התרבות הארגונית שלה, וכל עובד פה הוא משמעותי! זה כיף גדול להרגיש משמעותי ובעל ערך.
איפה אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים?
תחום הרכבות הוא מרתק, כיווני ההתפתחות בו הם רבים כל כך. בעוד מס' שנים אני מקווה לבצע תפקידים שונים בחטיבת התפעול, עם הרבה יותר ידע וניסיון בעולם הרכבתי.
ישראל חי, מתאם כרטוס, מחלקת כספים
מה אני עושה בתבל?
הגעתי לתבל בתור מנהל תחנה. במסגרת תפקידי הייתי אחראי על כל מה שקשור בניהול השוטף והיום יומי בתחנה: מתן שירות לנוסעים, אחריות תפעולית על כל מערכות התחנה, שערי הכרטוס ותפקוד בחירום.
לאחר כ 8 חודשים, קודמתי לתפקיד של מתאם כרטוס. בתפקידי אני אחראי על תפעול תקין של מערכת הכרטוס: ניטור ובקרה, תחקירים של תקלות ופערים, מתן מענה לנוסעים ועוד.
מה הביא אותי לתפקיד הזה?
מאוד עניין אותי להכנס לתחום שהוא כל כך חדש בארץ, ועתיד לצמוח ולהתפתח בשנים הקרובות.
מה אני הכי אוהב בתפקיד? מה מאתגר אותי?
אני מאוד אוהב את זה שיש לי את היכולת וחופש הפעולה לבנות ולשפר תהליכים וכך להשפיע על המון גורמים – בתוך החברה ומחוצה לה.
אני מרגיש מאוד מוערך בחברה – וזה ממלא אותי ונותן תחושה טובה.
איפה אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים?
עם הצמיחה של התחום ושל החברה, אני רואה את עצמי מנהל את כלל המערך הזה ובעיקר מפתח אותו למקום שיהווה גאווה לחברה.